marți, 17 ianuarie 2012

Supa frantuzeasca de ceapa






Inspirata de vacantele petrecute in Paris si pe Valea Loarei, am ramas in minte cu imagini ale delicateselor intalnite si cu gustul delicios de branza brie. Daca din aceasta din urma am ajuns sa mananc la fiecare doua weekend-uri, cu mere verzi sau cu struguri, retete frantuzesti nu gatesc la fel de des. De fapt asta este prima data.

Sa incepem cu inceputul: am tocat 2 cepe marunt (pentru doua portii), un catel de usturoi mai mare si le-am pus sa se caleasca in 20 gr unt. Cand s-au patruns nitel si ceapa a devenit lucioasa, am turnat deasupra 500 ml supa de vita (se poate folosi si cea de legume sau de pui, dar cea de vita se regaseste in reteta originala), am asezonat cu sare, piper si ierburi de Provence si am adaugat 100ml de vin alb sec. Am dat focul la maxim pana a inceput sa dea in clocot apoi am scazut la minim, am acoperit cu un capac si am lasat sa fiarba potolit jumatate de ora.




In acest timp am calit cateva bucati de paine cu ceapa in unt. Cand supa a fost gata, am adaugat crutoanele, am ras cascaval deasupra si am dat la microunde 1 minut. 

De mancat s-a terminat cat ai zice peste ;)





2 comentarii: