sâmbătă, 28 ianuarie 2012

Prajitura cu ciocolata si stafide si o varianta cu portocale






Un weekend petrecut fara a gusta ceva dulce parca nu este weekend, nu credeti? Chiar daca nu sunt o mare amatoare de dulciuri, asta nu inseamna ca nu salivez la imaginea unei prajiturici, imaginandu-mi gustul acesteia cand imi va ajunge pe limba.

Preferatul meu ramane tortul de ciocolata dar pentru astazi m-am gandit la ceva mai usor si anume o prajitura cu ciocolata.
Pentru aceasta am dat pe razatoare coaja de la o portocala, am stors apoi sucul din ea, iar in sucul respectiv am pus sa se inmoaie 100gr de stafide.


Intr-un vas, la foc mic, am topit 200gr de unt si 100gr de ciocolata Toblerone dark (se poate folosi si ciocolata de menaj dar nu am avut in casa, din pacate). Separat am batut 4 oua cu 100gr de zahar pudra pana s-a topit zaharul, am adaugat extract de vanilie (se poate folosi si esenta de vanilie) si am continuat sa bat pana au devenit ouale pufoase. Deasupra am turnat compozitia de mai devreme, racita deja, si coaja rasa de la portocala.




Am adaugat stafidele scurse de sucul de portocale ramas, 50gr faina, 5gr praf de copt si putina sare. Am amestecat si am adaugat compozitia intr-o tava termorezistenta, unsa dinainte cu unt, pe care am bagat-o in cuptorul incalzit la 170grade; am lasat-o 30-35 de minute, pana s-a rumenit. O cana de lapte cald a completat perfect aceasta gustare dulce de dupa-amiaza.



Am incercat inca o varianta a acestei prajituri, inlocuind ciocolata de menaj cu ciocolata cu lapte si pasta de alune (Milka Noisette); m-am gandit ca nu ar fi rau sa adaug si pulpa de la portocalele stoarse, asa ca aceasta a fost tocata marunt si adaugata la compozitie. 



Nu as putea sa ma hotarasc care din cele doua este mai buna, cea de-a doua insa a iesit mai aromata :). Ciocolata face totul ;)




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu