marți, 10 ianuarie 2012

Gulas a la Mimi






In urma unui weekend deosebit de relaxant la munte am ramas in minte, pe langa amintirile placute, si cu o reteta de gulas specific sasilor. Gazda noastra a fost darnica si ne-a impartasit, cu exemplificare, si o reteta de vin fiert. Dar despre ultima vorbim mai tarziu.

Pentru gulas am incins in tigaie ulei si am calit seminte de chimen si doua foi de dafin, cat sa-si imprastie aromele. Am adaugat ardei rosii si 2 morcovi mai mici tocati cubulete, vreo doua cepe tocate marunt, jumatate de conserva de rosii decojite, carne de vita in cuburi mai marisoare, am completat cu apa, vin rosu si am dat la cuptorul incins la 170grade.


Am lasat sa fiarba, timp in care am curatat si taiat cubulete doi cartofi. Cand carnea de vita a fost aproape fiarta i-am adaugat si pe acestia. Ei se pot inlocui cu galuste de cartofi, dupa preferinte. Am asezonat cu cimbru si mai multa boia dulce si picanta, am adaugat si cativa catei de usturoi decojiti si feliati si am bagat mancarea din nou la cuptor.

A fost grozav gulasul cu muraturi :)





Un comentariu: