sâmbătă, 7 ianuarie 2012

Caponata siciliana






Sarbatorile abia au trecut si nu ma pot uita la o bucata de carne cum ma uitam inainte de ele. Desi am incercat sa nu abuzez, uneori nu ai ce face, mai ales daca vizitele sunt la ordinea zilei. Dar mi-am propus, odata intoarsa acasa, sa fiu finuta cu corpul meu si sa-i dau mai multe legume si mai putina carne. Vom vedea daca voi reusi.

O reteta care mi-a incantat privirea si m-a facut sa salivez la propriu a fost cea de mai jos. Caponata siciliana este specifica sudului Italiei si este o mancare de vara (asemanatoare unui ghiveci). Fata de reteta initiala eu am pus in plus niste suc de rosii din conserva, deoarece mi s-a parut cam uscata :D

In 3 linguri de ulei de masline am calit o ceapa mare tocata marunt, un gogosar rosu tocat si 5 catei de usturoi. Daca aveti puteti adauga si o tija de telina, dar nu am avut deci nu am pus.
In acelasi timp am copt pe gratar 250gr vinete taiate rondele.


Dupa 15 minute, timp in care s-au calit legumele, am adaugat vinetele tocate mare, 400gr rosii din conserva tocate(eu am pus si sosul), o lingura capere, o mana de masline verzi tocate, o lingurita de oţet balsamic si o lingură de zahăr. Am lasat totul la foc mic 5-10 min (timp in care a mai scazut si sosul).


Am servit-o pe pâine prăjită frecată cu un catel de usturoi tăiat jumătate şi stropită cu ulei de masline.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu