vineri, 13 aprilie 2012

Prajitura cu piscoturi si crema de branza






Pentru Paste am de gand sa pregatesc ceva dulce, prima optiune fiind o prajitura cu piscoturi si crema de branza pe care am testat-o de curand. Pentru acest desert m-am inspirat din reteta de tiramisu, doar am schimbat cateva ingrediente pe ici pe colo.

Am cumparat un pachet de piscoturi din care am folosit mai putin de jumatate; am pregatit si o cana de cacao fierbinte, pe care am baut-o aproape toata. Un sfert din ea am lasat la racit si l-am folosit la inmuiat piscoturile.

Crema de branza a fost facuta dintr-un amestec de 2 cutii de 250gr branza Lacteea, 100gr de crema de branza cu smantana, o cutie de lapte condensat si doua linguri de iaurt gras. Din aceasta crema am intins un strat foarte subtire la baza unui vas, deasupra am adaugat un strat de piscoturi, apoi un strat de crema, iar unul de piscoturi si la final ultimul strat de crema.



Piscoturile le-am inmuiat usor in cacao inainte de a le folosi, doar pe o parte (cea fara zahar) si au fost asezate cu partea de zahar in jos.

Am acoperit prajitura si am lasat-o peste noapte la rece. Cand a fost servita a doua zi, am pus deasupra fiecarei portii cateva linguri de sos de fructe.
Acesta l-am obtinut amestecand o mana de mure cu doua de capsuni (cel putin injumatatite), o lingura de zahar. Le-am tinut pe foc aproximativ 3 minute, amestecand incontinuu.


Un desert lejer, de vara.






Un comentariu: