marți, 13 decembrie 2011

Ceapa gratinata






Cand mi-am dat seama ca am prea multa ceapa in camara, mi-a trecut prin cap sa o fac gratinata, alaturi de o friptura de porc (pentru mine felul principal intotdeauna au fost legumele).

Am luat 5 cepe mai marisoare, le-am curatat si le-am taiat in 6 parti fiecare. Am desfacut foile de ceapa  si le-am asezat intr-un vaz termorezistent apoi le-am stropit cu ulei de masline. Am adaugat 4 catei de usturoi curatati si taiati felii, piper, sare, crengute de cimbru si am amestecat bine. Deasupra am turnat un pahar de vin alb sec.


Am acoperit tava cu un strat dublu de folie de aluminiu si am dat la cuptorul incins deja la 200 grade pentru 3 sferturi de ora. Am scos vasul, am dat la o parte folia si am lasat ceapa in cuptor pentru inca 10 minute.
Cand a devenit aurie am adaugat 6 linguri smanatana si am presarat parmezan si emmentaler (50gr din fiecare).

Se da din noua la cuptor, se micsoreaza la 180 grade si se lasa 15 minute pana se rumeneste.


Am luat vreo 3 bc de cotlet de porc pe care le-am prajit in ulei incins, vreo 3 minute pe fiecare parte si le-am servit alaturi de ceapa gratinata.


Din pacate nu au rezistat pana la poza de final :d. Trebuie sa ma credeti pe cuvant ca au fost delicioase.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu