vineri, 1 iunie 2012

Prajitura cu visine






Mi-aduc aminte de aceasta prajiturica facuta de mama, cand mirosea in casa a copt si pazeam usa aragazului, ca nu cumva sa nu fiu prima care primeste o portie. Aproape intotdeauna era insotita de o cana de lapte fiert, cu caimac.
In seara aceasta m-am gandit sa incerc si eu, dar cu visine din compot. Din pacate nu e inca anotimpul celor proaspete.

Am separat albusul de la 5 oua si l-am batut bine bine pana a devenit spuma. Ca sa verific ca e numai bun, am intors vasul invers si albusul nu a cazut, nici nu s-a prelins pe peretii acestuia. Am adaugat 100 gr de zahar si un pliculet de zahar vanilat, am amestecat; dupa vreo 2-3 minute am completat cu 5 linguri de ulei si galbenusurile si am continuat cu mixerul. Dupa inca 5 minute am adaugat 10 linguri de faina impreuna cu o lingurita praf de copt si am inceput sa amestec totul cu o lingura, usor.



Intr-o tava acoperita cu hartie de copt am turnat compozitia si am adaugat deasupra ei visine din compot, stoarse putin de zeama. Am bagat tava in cuptorul incalzit la 170 de grade si am tinut-o 30 de minute. Eu nu am putut astepta sa se raceasca asa ca am sarit sa o tai in 5 minute dupa ce am scos-o din cuptor.
Puteti sa pudrati cu zahar pudra, eu am dorit sa nu fie foarte dulce :) si nu am facut asta. Insa, cum lapte nu am avut, am insotit-o cu un pahar de compot de visine.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu