duminică, 22 aprilie 2012

Pui tikka-masala






M-am mirat ca acest fel de mancare este numit "a true British national dish" dar am auzit ca sosul masala ar fi de fapt specific englezesc si doar puiul tikka provine din meniul indian. Se poate sa fie zvonuri, nu se cunosc originile acestui fel cu claritate.

Dar asa nu m-a impiedicat sa-l incerc si eu acasa asa ca cina din seara asta mi-am condimentat-o din plin.

Pentru pui tikka am curatat si am zdrobit 3 catei de usturoi, pe care i-am pus intr-un vas. La acestia am adaugat o lingura ghimbir dat prin razatoare, am adaugat boia de ardei iute o lingura, piper cayenne, sare si piper proaspat macinat. Am completat cu chimen si coriandru boabe, sfaramate in mohar (cate o lingura din fiecare).


Jumatate din amestecul de condimente l-am pus peste o lingura ulei de masline, 2 linguri de iaurt si zeama de la o lamaie, am amestecat si am adaugat 2 bucati piept de pui mai marisoare, taiate fasii, lasand totul la frigider peste noapte (trebuie lasat minim o ora). Cand e gata marinat se poate praji sau gati la gratar. Eu am preferat sa-l fac jumatate la tigaia grill si jumatate prajit.


Pentru sosul masala se foloseste cealalta jumatate de condimente, care se caleste 1 minut intr-o lingura de ulei (condimentele le-am completat cu o lingurita de praf de garam masala, fulgi de chili, putina nucsoara si semintele din 4 teci de cardamon zdrobite), am adaugat o lingura de unt, o ceapa mare tocata marunt, o conserva de rosii in sos (rosiile maruntite), un baton de scortisoara, putin zahar si cateva linguri de iaurt gras.


Am lasat sa fiarba pana a scazut sosul si s-a ingrosat putin apoi am adaugat puiul tikka.

In acest timp am fiert orez cu putina pudra de curry (pt culoare) si am pus si cateva boabe de mazare. Daca aveti sofran, inlocuiti curry-ul cu cateva fire sau puteti lasa orezul simplu. Eu am uitat de sofran, asa ca sta cuminte in continuare in debara.

Puiul merge de minune cu acest orez; am completat inainte de servire cu putina zeama de lamaie si coriandru tocat.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu