joi, 26 aprilie 2012

Chutney de rosii si mere






Cum am promis, revin cu reteta de chutney de rosii si mere.

Chutney-ul este o combinatie de fructe/legume cu condimente, zeama de lamaie/otet si zahar, fierte mai mult timp; aceasta bunatate este specifica sudului Asiei.
Pentru varianta pregatita de mine am ales rosii si mere, iar din cantitatile de mai jos am umplut 2 borcane.


200 de grame de ceapa - am curatat-o si am tocat-o la robot impreuna cu 3 catei de usturoi. Am curatat merele, rezultand o cantitate de 250gr, pe care am dat-o si pe ea la robot. Am oparit 600gr de rosii pentru a le curata mai usor de pielita, am tocat doua in bucati mai mari iar pe celelalte le-am dat tot la robot pana au ajuns pasta. 


Am pus totul in oala, am tocat si pus deasupra doi ardei iuti, o lingura mustar boabe, 175 ml otet de vin rosu, 120gr de zahar brun si am dat focul mare pana a inceput sa fiarba. 


Am micsorat flacara si am lasat la fiert, amestecand din cand in cand, pana a scazut compozitia si s-a legat. A durat aproximativ 1 ora si jumatate. Am sterilizat borcanele, le-am umplut cu compozitia fierbite apoi, dupa ce s-au racit, le-am dat la frigider.

Amestecul se poate servi pe felii de paine, cu cascaval/ceddar ras deasupra si date putin la cuptor, cat sa se topeasca cascavalul.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu