duminică, 1 aprilie 2012

Bors de fasole






Borsul de fasole este mancarea mea preferata si era raspunsul standard pe care il dadeam, studenta fiind, la intrebarile puse de mama: "Ce vrei sa-ti pregatesc cand vii acasa?" sau "Ce iei la pachet?"

Nu e greu de pregatit si, pentru mine, satisfactia a fost mare. Am  tocat marunt o ceapa si am calit-o intr-o tigaie, cu putin ulei, pana a devenit aurie. Am adaugat un morcov si doua bucati de pastarnac taiate rondele, o lingura de bulion, o rosie fara pielita si tocata marunt si am mai lasat 5 minute pe foc.

In acest timp  fasolea a fost spalata si am pus-o sa dea un clocot, doua, intre timp schimbandu-i si apa.
Am adaugat peste ea legumele calite, apa, sare si am lasat-o sa fiarba. Pentru a grabi procesul, am completat cu putin bicarbonat de sodiu (sfat de la o vecina, care tare bine mi-a mai prins). Spre final, cand fasolea a fost fiarta, am completat cu apa, am adaugat cam jumatate de litru de bors la 4 litri de ciorba (depinde de gust), taitei (mie imi place sa fie mai subtire borsul), o crenguta, doua de cimbru uscat si am mai lasat-o pe foc pana au fost gata taiteii.

A mers de minune cu patrunjel tocat si marar, ceapa verde si un colt de paine.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu