miercuri, 18 aprilie 2012

Paine simpla







M-am gandit, intr-un final, sa incerc sa fac paine si sa nu mai stau dupa cele doua felii ramase din cea cumparata de la magazinul din colt.
Ingredientele le aveam deja in casa, nu mi-a fost prea greu sa trec in bucatarie si sa pun lucrurile cap la cap.


Am folosit 600gr de faina, pe care am cernut-o intr-un bol mai mare si am amestecat-o ulterior cu o lingurita de sare (drojdia nu trebuie sa intre in contact direct cu sarea). In mijloc am facut o adancitura si in ea am pus o lingurita de zahar25gr de drojdie (fix un pachetel mic), putin ulei si putina apa in care dizolvam drojdia. Turnam apoi apa calduta care a mai ramas, pana la 350-400 ml, si amestecam usor. Dupa ce se framanta se acopera cu un prosop curat si se lasa sa creasca o ora intr-un loc mai cald. 




Cand a crescut am uns cu ulei planseta de lucru am impartit aluatul in doua bucati pe care le-am transformat in doua suluri la fel de lungi cat tava de copt. Acestea le-am invartit unul in jurul celuilalt, le-am pus in tava si aluatul a mai stat 10 minute acoperit cu un prosop. Tava a fost initial unsa cu putin ulei si tapetata cu faina. Cuptorul a fost incins la 180 grade si am lasat paine la copt timp de 40 de minute.


A iesit pufoasa si crocanta, numai buna de uns cu crema de ciocolata si papata in prima ora dupa ce am scos-o de la cuptor.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu