vineri, 9 martie 2012

Macinici






Saptamana acesta a fost una plina si destul de obositoare, nu am avut timp sa ma pregatesc pentru ziua de astazi cum se cuvine. Asa ca am dat iama intr-un magazin, am agatat de pe raft o punga cu mucenici deja pregatiti de la Boromir si fuga acasa.

Din rezerva pimita asta toamna de la bunici am desfacut cutia cu nuci si am ales vreo 10-15 bucati pe care le-am desfacut si le-am scos miezul. Dupa ce le-am dat prin masina de macinat (nu am insistat ca sa nu iasa foarte fin) l-am pus deoparte pentru mai tarziu.

Continutul pungii l-am rasturnat in 2 litri de apa sarata, ce incepuse sa fiarba, si am lasat 10 minute la fiert (cantitatea de apa a fost la fix, mie imi plac cu mai multa zeama). La jumatatea perioadei am adaugat 4 linguri de zahar, doua de miere, coaja rasa de la o lamaie, scortisoara cam o lingura rasa, esenta de rom 2 lingurite si am amestecat. Cand au fost gata am asezat intr-o farfurie si am adaugat doua linguri de nuci macinate. Delicios pentru prima data cand gust asa ceva!

Desi sunt moldoveanca, recunosc ca aceasta varianta mi-a placut mai mult decat cea a  mucenicilor moldovenesti. Sper numai ca data viitoare sa contribui mai mult la aceasta reteta.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu