miercuri, 16 mai 2012

Cartofi frantuzesti






O reteta pe care am pregatit-o in prima saptamana de dupa Paste, utilizand ouale rosii ramase. Nu aveam nici o sansa se la mananc pe toate asa ca le-am gasit aceasta utilizare. Am de gand sa o repet cat de curand, mai ales ca am primit oua proaspete de acasa.

Am spalat bine si am pus la fiert 9 cartofi mai marisori in apa cu sare si i-am lasat sa fiarba 30 de minute. In acest timp am curatat de coaja 9 oua fierte (dupa ce le fierbeti sa le tineti in apa rece pentru a le decoji usor) si le-am taiat felii. Am avut 400gr telemea de oaie si 100gr telemea de vaca; pe ambele le-am faramitat cu mana si le-am amestecat.



 Intr-un bol am combinat 100ml de lapte cu 300gr de smanatana, am adaugat 3 lingurite cu varf de unt (pe care l-am topit inainte), sare, piper. Daca vi se pare prea groasa compozitia puteti adauga inca 50 ml de lapte.

Cand cartofii au fiert i-am scos intr-un vas, i-am tinut sub un jet de apa rece 3-4 minute apoi i-am decojit si taiat felii.
Intr-un vas de iena uns cu unt am adaugat primul strat de cartofi, un rand de telemea, jumatate din feliile de oua si am turnat sos deasupra, am repetat operatiunea apoi ultimul strat a fost numai de cartofi, telemea si sos.

Am bagat vasul in cuptorul incins la 180 grade si l-am tinut 30 de minute.
Alaturi de castraveti murati au mers de minune ;).






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu