sâmbătă, 26 noiembrie 2011

Humus cu pasta picanta de ardei



Am cumparat naut si am pus la inmuiat timp de 12 ore, peste noapte. A doua zi l-am fiert 2-3 ore, pana s-a fiert bine de tot (pasta va iesi mai fina in aceste conditii) si apoi l-am dat la blender. Am pastrat zeama in care a fiert deoarece nautul este mai uscat si se mixeaza mai greu.

Pentru varianta picanta de humus am luat jumatate din cantitatea de naut, am pasat-o bine pana am obtinut o pasta groasa, fara boabe de naut prin ea. Daca este prea groasa, se poate pune o lingura, doua din zeama in care a fiert. Am adaugat  2 linguri ulei de masline, o lingurita pasta de susan si un catel de usturoi mai mic, sare, suc de lamaie si piper dupa gust si am continuat sa mixez.

Separat am amestecat jumatate de lingura pasta de tomate cu o lingura pasta picanta de ardei si jumatate de lingura ulei de masline.
Am asezat humusul intr-o farfurie si deasupra am pus compozitia de mai sus.


Din a doua jumatate, aproximativ 400gr de naut, am ales sa fac varianta simpla de humus. Am mixat alaturi de 3 linguri zeama de lamaie, 2-3 catei de usturoi si o lingurita de pasta de susan (tahini).
Am adaugat apa si am continuat sa mixez pana am obtinut o pasta cremoasa. Am adaugat sare si piper dupa gust, am pus intr-o farfurie si deasupra am adaugat o lingura ulei de masline.


Painea prajita e preferata mea, deci nu a lipsit nici acum. Dar puteti folosi si lipii.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu