luni, 9 iulie 2012

Paine irlandeza (Irish soda bread)






Din vacanta petrecuta in Irlanda mi-a ramas in minte painea pe care o incercasem de atatea ori si am stat si m-am gandit: "eu de ce nu as incerca sa fac una acasa?"

Zis si facut: intr-un vas mare am amestecat 4 cani de faina cu 4 linguri de zahar, o lingurita bicarbonat de sodiu, o lingurita praf de copt, jumatate lingurita de sare. Am completat cu 1 ou batut bine, o cana de lapte batut si jumatate de cana de margarina pentru gatit.


Am transferat aluatul pe masa presarata cu faina si l-am framantat, dandu-i la final o forma rotunda. L-am asezat peste hartie de copt unsa cu margarina si asezata pe o tava. Am tinut tava in cuptor timp de 40 de minute, la o temperatura de 200 grade, pana s-a rumenit.


Nici nu va inchipuiti ce repede s-a mancat, de nu a avut timp sa se raceasca.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu